הלחץ בעבודה גומר אותי…

מאת | 2019-07-11T13:49:30+00:00 6 בפברואר 2018|ליווי מנהלים|0 תגובות

אני לא מבין מה קרה לי..

אני קם כבר בחמש וחצי בבוקר ולא מצליח לחזור לישון.

מריץ לי בראש את כל המשימות שיש לי לבצע כשאגיע לעבודה. .

מהרגע שאני נכנס לעבודה יש לי ממש תחושת מועקה. פיזית, היא מתיישבת לי על החזה ואני מרגיש כאילו האוויר לא מצליח להיכנס לריאות.

בכל משימה שאני מקבל התגובה הראשונה שלי בראש זו בהלה. איך אצליח? האם אצליח? עוד משהו לעשות, הצילוווו!!!

וזו בדיוק העבודה שרציתי. באמת. הבוס נחמד, הצוות נחמד, אני יודע שאני מקצועי, לא מבין מאיפה בא כל הלחץ הזה.

אני מנסה להסתיר. לחייך. לא תמיד מצליח. "הכל בסדר?" שאלה אותי רונית, הנהנתי שכן, פלטתי משהו על כאב ראש. זה יכול לעבוד פעם, פעמיים אבל מרוב לחץ אני מרגיש שגם התפקוד שלי כבר נפגע.

אני יודע שהלח הזה לא ממש הגיוני, אין חיים ומוות על כף המאזניים כאן וגם אם אאחר או אפשל לא יקרה שום דבר דרמטי. יודע הכל ולא מצליח להוריד את מפלס הלחץ.

אז מה כן אפשר לעשות כדי לשפר את ההתמודדות עם הלחץ הזה? המון!

  • כל עוד הלחץ נשאר אצלנו בראש הוא תופס מימדים הרבה יותר גדולים. השלב הראשון הוא לפרק אותו. לקחת דף ולכתוב מה מלחיץ אותי, מה המחשבות שעוברות לי בראש ולהמשיך לשאול לגבי זה מה יקרה. לדוגמה: " אני מפחד שלא אספיק לסיים את המשימה בזמן" ואז? מה יקרה ?" הבוס שלי יגיד לי שזה לא בסדר". ואז? מה יקרה? " אני אסיים אותה באיחור, אנשים אחרים יתעכבו בגללי". ואז? " מממ כלום. למשימה הבאה". ברגע שמפרקים ולא עוצרים בפחד הראשוני, רואים למול העיניים שבעצם הדרמה היא לא כזו גדולה…. וגם עצם הכתיבה עצמה מקל ומשחרר.

  • לעיתים אנחנו בלחץ כי לא ברור לנו מה מצפים מאיתנו. לכן חשוב ביותר לעשות תיאום ציפיות! לאיזו תכולת עבודה, בכמה זמן, לפי מה אנחנו נמדדים- מאוד חשוב לייצר בהירות על כך. פשוט לשאול ולבקש פרמטרים מדידים כדי שתוכלו מול עצמכם לראות איך אתם, אולי אתם דווקא ממש בסדר?

  • אחרי שברור לכם מה אתם צריכים לעשות הגיע זמן הרשימות- ברשימות יש משהו מרגיע. אל תישארו עם המטלות בראש – תרשמו בדיוק מה אתם צריכים לעשות וסדרו זאת לפי סדר עדיפויות. זה גם יוריד את הלחץ משכחה וגם יעזור לכם לראות בבהירות מה אמור להיעשות, באיזה פרק זמן, והאם אתם יכלים לעמוד בזה. ההתמקדות היא במה שנמצא תחת שליטתם. האם לדחות משימות? אולי להיעזר במישהו? או להחליט מראש מתי אני נשאר יותר בעבודה? כשאנו מנהלים את המטלות שלנו בצורה מסודרת, תחושת השליטה תעלה והלחץ ירד…

  • לנשום. נשמע פשוט, אולם בעיתות לחץ אנחנו פשוט שוכחים לנשום.. קחו לכם מספר דקות מדידות ( 2-3 דקות) עם טיימר, לעצום את העיניים ולקחת כמה נשימות עמוקות. מי שרוצה אפשר גם למצוא ברשת מדיטציות של 5 דקות להרגעות בזמן עבודה, או מעולם המיינדפולנס: 3 דקות מרחב נשימה….

  • פעילות גופנית. ודאו שחלק משגרת השבוע שלכם כולל פעילות גופנית כלשהי. ההשפעה של פעילות גופנית על מצב הרוח הוכחה במחקרים רבים, ישנן הוכחות ברורות כי לפעילות גופנית השפעה פסיכולוגית ופיזיולוגית על מאפייני דיכאון, היא גורמת לעלייה בהפרשת סרוטונין אשר אחראי לשיפור במצב הרוח ומשפיעה באופן חיובי על מערכת העצבים באופן המסייע לגוף להיות במצב של רגיעה ולהימנע ממצבים של מתח ולחץ. אז בין אם תעשו סיבוב הליכה, קיקבוקסימג, זומבה, סאפ, אופניים או פשוט תעלו ותרדו במדרגות, איזושהיא פעילות כחלק מהשגרה תסייע להרגשתכם. בהתאמה גם באמצע יום עבדה, אפשר לקחת רבע שעה לעשות סיבוב הליכה, מעט לנקות את הראש עם מוזיקה שאוהבים והדברים נראים טוב יותר.

יש עוד מגוון הצעות וטכניקות, שתפו אנשים סביבכם, עצם השיתוף מקל ואנשים יכולים להציע מה עבד להם, לפעמים זה מוזיקה, לפעמים הבטחה למשהו כיפי בסוף היום, לפעמים זה שיטת טיפול או אימון, העיקר- לא לקבל את הלחץ כגזרת גורל. יש איך להתמודד.

בהצלחה

מאמנת אישית-עסקית מתמחה בחברות הייטק בסביבה גלובלית ובאימון וליווי מנהלים בדרגים שונים. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המחשב.

השאר\י תגובה