התקבלתי לתפקיד ניהולי – איך מתחילים? חלק שלישי – בניית החזון

מאת | 2018-06-15T11:14:29+00:00 5 ביוני 2018|ליווי מנהלים, קריירה|0 תגובות

עבר חודש, אולי אפילו חודשיים, מאז נכנסת לתפקיד הניהולי…

כבר ברור מה התפקיד החדש כולל, מי האנשים שעבדים לצידך, מה היכולות שלהם, מה המשימות שניצבות לפניך, מה מהן דחופות ומה יחכו, כבר נשאבת לרצף העבודה ואפילו לשגרת ארוחות הצהריים.

עכשיו אפשר להתחיל לשנות.

אחרי שהקשבת, למדת וניסית, זה הזמן לקחת פסק זמן למחשבה, ולהגדיר חזון אישי.
כדי להגדיר מה החזון האישי שלך יש צורך להגדיר דברים בשני מישורים:

  • מה חשוב לי אישית – מהווה נדבך אחד.

  • מה אני רואה שצריך לשפר בדחיפות – זהו הנדבך השני.

  • מרכיב נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא מה הארגון הגדיר (אם הגדיר) כחזון שלו.

לדוגמא: אם הארגון חרט על דגלו את השירות ללקוח כראשון בסדר העדיפויות, יהיה הגיוני להתמקד בהבנית חזון הקשורה לנושא זה. אי אפשר להתייחס רק למה שאני רוצה שיהיה מבלי להסתכל על איך המכלול נראה היום.

לדוגמא: יכול להיות שבעיניי, יצירת תהליכים ברורים ומוגדרים אשר לפיהם עובדים, זהו הדבר החשוב והקריטי ביותר המשפר תפוקה ומצמצם טעיות.
יחד עם זאת ייתכן וכרגע מה שדורש שיפור מיידי ובהול הוא המענה הטלפוני ללקוחות. חוסר המענה מייצר ריבוי תלונות שמגיע עד לדרגים הגבוהים ביותר. אז נכון הגדרת תהליך מסודר הוא חשוב, הוא חלק מהחזון, יחד עם זאת יש שריפה כרגע שצריך לכבות קודם.

או שאולי חלק מהחזון האישי שלי הוא שימור אנשים על ידי יצירת מסלול התפתחות ברור.
אני לא יכול לעשות זאת באופן עצמאי ומנותק משאר החברה, מהאפשרויות המצויות והצפויות. תהליך כזה דורש מעורבות של משאבי האנוש בחברה, וכנראה מנהלים נוספים.

אז ראשית יש למפות את הנושאים שבהם חשוב לי לטפל.

מה שעוזר להגדיר זאת זה לשאול את עצמי – שנה מהיום איך אני רוצה שהדברים ייראו?
מבחינת הצוות, מבחינת תחומי אחריות, מבחינת תהליכים. הרבה יותר קל להסתכל על חזון אופטימלי מאשר על הצעדים הקרובים כדי לעשותו.

אחרי שגיבשנו לעצמנו תמונת מציאות – כדאי לבנות תוכנית שתוביל אליה, ולהתחיל ליישם מהצעד הקטן והזמין האפשרי.

לדוגמא אם החזון שלי אומר שרמת המקצועיות בצוות עולה באופן משמעותי, אני אבנה תוכנית שכוללת:
הכשרות נדרשות מחוץ החברה, הכשרות בתוך החברה, הכשרות בין אנשי הצוות, תחומי ידע שחשוב לי שהעובדים יתמקצעו בהם וכד'.

השלב הבא יהיה לוחות זמנים – לציין נקודות בזמן, ולסמן ביומן.

עדיף תמיד להתחיל ממה שקל לכם, לדוגמא: העברת הרצאה על נושא מסוים בפגישת צוות, או זימון מועד בו כולם עושים וובינר בנושא מסוים ביחד או לומדים שיעור וירטואלי… בשלב הבא אפשר להגדיר החלפת נושאי ואחריות בין אנשי הצוות וכך הלאה.

הדבר המשמעותי בהבניית החזון הניהולי שלכם, הוא לגבש את ה"לאן" אנחנו רוצים להגיע, לפני שאנחנו מתחילים בצעדים לשם. כך ניתן לרתום אנשים לרעיון, ללכת בצעדים קטנים, ולוודא שאנו שמתקדמים לעבר החזון.

ועוד דבר חשוב…
לאורך כל הדרך בכל שינוי שאנו רוצים לעשות חשוב לרתום את אנשי המפתח לרעיון לפני שמכריזים עליו. לזהות מי האנשים בצוות שיכולים להתנגד, לדבר איתם לפני כולם, לראות מי המנהל שתמיד מתנגד לרעיונות חדשים ולהשקיע זמן בלהראות לו אישית למה זה טוב עבורו. לחבר לשיפור שהחזון מציע, להסביר למה יהיה יותר טוב לכל אחת ואחת בתוך זה ו… לא לוותר!

צעדים קטנים, נחישות גדולה, בהצלחה.

מאמנת אישית-עסקית מתמחה בחברות הייטק בסביבה גלובלית ובאימון וליווי מנהלים בדרגים שונים. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המחשב.

השאר\י תגובה