הוא פשוט לא עושה את עבודתו, אבל אני לא הבוס שלו….

מאת | 2019-06-26T18:49:19+00:00 30 בינואר 2018|ליווי מנהלים|0 תגובות

רונית היא מנהלת מצוינת.

הצוות שלה עובד ביעילות ושיתוף פעולה, היא סופר מקצועית והתוצרים באיכות גבוהה.

ועדיין – הפרויקט שהצוות של רונית הוא רק חלק ממנו, מתעכב ומתעכב…

רונית רואה בבהירות רבה כי חלק ניכר מהעיכוב נובע מחוסר מקצועיות של איש אחד. ירון.

הוא בחור טוב, עובד כבר כמה וכמה שנים, מקשיב, מתאמץ אבל זה פשוט לא זה.

הוא לא סוגר פינות, לא מחזיר תשובות, התקדמות שתלויה במענה שיגיע ממנו נתקעת שוב ושוב, לעיתים התשובות

שהוא נותן לא מדויקות ומובילות לטעות על טעות. רונית ניסתה להסביר לו. לדגום אותו.

לכתוב לו מיילים, לבקש תשובות, תאריכי יעד. כלום לא עובד.

ניסתה לכעוס עליו, להראות לו את ההשלכות, הוא ממש התנצל, הבטיח להשתפר ופשוט לא הצליח.

זה לא שהוא משוטט באתרים, הבחור עובד, רק לא ברור על מה ולמה.

היא חשבה לדבר עם הבוס שלו, כל פעם ניגשת ואז מתחרטת, לא רוצה שיפטרו אותו וזה יהיה על מצפונה.

היא ממש לא יודעת מה לעשות ומרגישה במבוי סתום. לנו יש כמה הצעות.

מיקוד במשימות ולא באדם

חלק מחוסר הנעימות של רונית הוא מכך שהיא לא רוצה " להלשין" על ירון. היא מסתכלת על ירון האדם החביב

ששותה איתה קפה, איך תגיד לבוס שלו כמה הוא לא בסדר? היא לא צריכה להגיד שהוא לא בסדר.

היא כן צריכה להצביע בבירור על אילו משימות מעכבות את הצוות שלה, אילו משימות לא נעשו היטב.

הבוס שלו כבר יבין. גם אם לא יראה את הבעיה הכוללת יוכל לתת מענה למשימות הנקודתיות.

הבנת משמעות הוויתור

רונית מסתכלת על בעיה ועוד בעיה. פותרת כאן, מתקדמת שם, לא רוצה לייצר רעש או חלילה להביא לפיטורי ירון.

יחד עם זאת מה המשמעות של פרויקט שמאחר? האם יכול להביא לאובדן של לקוח?

האם יכול להביא לסגירת הפרויקט? כמה אנשים ילכו אז לביתם?

עמידה על מציאת פתרון

קודם כל מירון. להסביר לו את החומרה ולהצהיר שאין יותר מרחב טעות. להסביר שאין אפשרות.

להציע לו להעריך את יכולתו לבצע ואם לא יכול שמעצמו יבקש משימה אחרת, שיציע פיתרון.

שייקח אחריות על הסיטואציה. לא קרה? לעבור לבוס להציב עובדה. ככה לא ממשיך.

אפשר לבקש אדם אחר כממשק. אפשר להתריע על כל משימה שמתעכבת לירון ולמנהל שלו.

אפשר לעשות אסקלציה למי שמעל הבוס של ירון.

העיקר קודם כל להחליט ואז לעמוד בהחלטה שדי. לא לאפשר את המשך המצב.

תקשורת מוכוונת פתרונות

ברגע שרונית חושבת על הסיטואציה מתוך חוסר רצון להאשים, היא אכן תקועה.

אין כאן האשמה. יש בעיה. צריך למצוא לה פתרון.

לכן חשוב שגם כשמתקשרים את הסיטואציה לירון או לדרגים מעליו, בחירת המילים תהיה כזו

שמכוונת לשיתוף פעולה ופתרון. לדבוק בתיאור העובדות, ללא שיפוטיות.

לדוגמה: ציפיתי לנתונים האלה ביום ראשון. היום יום שלישי. הנתונים אינם בידיי והצוות שלי מתעכב.

מה אתה מציע?

או תיאור מספר משימות שלא עמדו בזמן, נתונים לא מדויקים ואמירה כמו:

"כדי שנעמוד בלוחות זמנים, צריך אופן פעולה שונה".

אחד הפתרונות הוא לחלק את המשימה לעוד אנשים: "אשמח לשמוע עוד פתרונות אפשריים".

בכל מקום בו אנחנו מתנהלים מחוסר נעימות אנחנו מאפשרים למצב להימשך.

יכול להיות שבכך אנחנו גורמים עוול גם לאדם עצמו שאולי יהיה טוב יותר

במשימה מסוג אחר. כך או כך להרים ידיים לא יקדם אותנו למציאת פתרון.

מאמנת אישית-עסקית מתמחה בחברות הייטק בסביבה גלובלית ובאימון וליווי מנהלים בדרגים שונים. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המחשב.

השאר\י תגובה