יש לי עובד שעושה מה שהוא רוצה ולא מה שאני מבקש

מאת | 2019-03-14T11:15:27+00:00 1 בפברואר 2018|ליווי מנהלים|0 תגובות

לפעמים זה ממש מתסכל.

אתה הרי הבוס. אפילו לא מעט זמן.

עבדת היטב, השקעת שעות ארוכות, התקדמת.

יש לך בצוות שניים, שלושה, חמישה אנשים, הכל עובד ומתקתק, חוץ מ.. אלון.

אלון הוא איש מקצוע טוב, באמת. הוא גם משקיע, מהרגע שמגיע בקושי קם. "אני לא זז מהכיסא כל היום!"

הוא מטיח בפניך כשאתה בא אליו בטענות.

הוא אכן לא קם, הוא אכן עובד, רק לא על מה שאמור לעבוד…

אתה יושב איתו בתחילת השבוע מגדיר משימות, הוא מהנהן ובהמשך אתה מגלה שעבד על דברים לגמרי אחרים.

הוא טוען שלא הייתה ברירה, התקשרו מהמחלקה ההיא ויש בעיה, ומהמחלקה השנייה, והוא לא רצה להשאיר אנשים בבעיה.

ולא נעים לו לומר לא. הוא גם לא ממש מסכים עם סדר העדיפויות שהוגדר. הוא חושב שהרבה יותר חשוב לטפל במה שטיפל.  הוא לא ממש מזלזל בך, רק … לא ממש מתייחס לדבריך.

אז מה אפשר לעשות? כמה הצעות לפעולה:

  • לא לוותר- בהנחה שאכן המשימות שהגדרת הן החשובות והמשמעותיות ואין כאן ויכוח של אגו – אין שום סיבה לוותר. גם לא להשתתק. לחזור ולעמת עם התכנון לעומת הביצוע, לחזור ולדרוש, לחזור ולהדגיש. בשום פנים ואופן לא להרים ידיים, כי האחריות בסופו של יום, שהדברים יתבצעו בזמן – היא שלכם. מה גם שוויתרתם לעובד אחד, גם האחרים יכולים ללכת בעקבותיו.

  • נסו להבין את מקור ההתנגדות – אולי המשימה קשה לו? אולי הוא לא יודע לומר לא לאנשים? אולי הוא לא מרגיש שבא לידי ביטוי או שמתיחסים בדבריו? אולי הוא רוצה להיות חלק מקביעת המשימות?

  • תנו כלים להתמודדות – אם מבינים מה הקושי, אפשר לתת כלים. לדוגמה אם קשה לומר לא למי שמצלצל, ניתן להציע שיפנה אליך. אם הוא מסייע בבעיות דחופות ניתן להגדיר זמנים לטיפול בבעיות דחופות או להקצות עובד אחר לצורך העניין. אם הוא מתנהל מתוך "לא נעים" למול אנשים, ניתן להציע כמה משפטים מנומסים להדיפה…

  • מעקב צמוד ותיעוד – פעם בשבוע לא מספיק? ודאו עם העובד על בסיס יומי מה נעשה, מה היה מקור ההפרעות, איך אפשר להתמודד איתן בצורה שונה. את הפגישה השבועית והגדרות המשימה שלחו במייל שלא יהיו ספקות ואי הבנות

  • הבהרת המשמעות- ודאו שהעובד מבין את משמעות המשימה, את הקריטיות שלה, את ההשפעות ההדדיות על אנשי צוות אחרים. רתימה מתחילה בחיבור לערך ולמשמעות.

  • אחריות אישית – חשוב שהעובד יבין שיש לו אחריות כלפי המשימות שהוגדרו לו. שקפו לו את העובדה שהכל חשוף כלפי המנהלים מעל, ששמו רשום על המשימה וכן על ההתחייבות לביצועה, שהוא יצטרך לתת דין וחשבון על חוסר עמידה בזמנים. אתם יכולים לתת גיבוי רק למה שנעשה בתיאום איתכם, לא להחלטות עצמאיות שאינכם מיודעים אליהן.

הכי חשוב בכל הסיפור, להבין שזה לא מכוון נגדכם. כשמבינים זאת ניתן להתייחס באופן ענייני לסיטואציה ולא להיסחף לכעס כלפי העובד….

בהצלחה

מאמנת אישית-עסקית מתמחה בחברות הייטק בסביבה גלובלית ובאימון וליווי מנהלים בדרגים שונים. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המחשב.

השאר\י תגובה